Header afbeelding

Ao Nang en Koh Phi Phi

Eilanden van Thailand (deel 2)

Ao Nang Thailand

In de vorige blog zijn we geëindigd in Ao Nang, waarbij we op het strand gingen chillen om een beetje bij te komen van de lange reis. Ongeveer anderhalf uur (en een prachtige zonsondergang)later krijgen we best wel trek. We besluiten dat het tijd is om een lekker eettentje op te zoeken. Ik heb me al een tijdje verheugd op het Thaise eten, dus ik zie vanavond de kans schoon om deze wens in vervulling te laten gaan. We strijken neer bij een klein restaurantje waar ze Thais en Indiaas eten serveren. Ik kies voor de gefrituurde rijst met garnaaltjes. Het was lekker, maar nog niet helemaal wat ik van de Thaise keuken had verwacht. But it’s okay, ik heb er vertrouwen in dat ik een volgende keer in een ander restaurantje meer geluk ga hebben.

Ladyboy cabaret

Na het eten is er even tijd om ons op te frissen, want vanavond hebben we iets bijzonders op het programma staan, we gaan namelijk met zijn drieën en met nog wat mensen van het hostel naar “ladyboy cabaret”. Ik heb geen idee wat ik mij hierbij voor moet stellen. Bij cabaret denk ik aan comedy, en bij ladyboys... moet ik dan denken aan iets extravagants zoals bij dragqueens? Ik besluit me te laten verassen vanavond. Na een grondige douche (I needed it) pakken we via Grab een taxi naar de “Blue Lagoon”. Dit zit midden in het uitgaansgedeelte van Ao Nang. Wanneer we bij de Blue Lagoon aankomen en we onze tickets laten zien (die waren trouwens 430 Baht/€12,80) worden we naar binnen geleid in een klein zaaltje met een podium en drie rijen aan stoelen. We’re feeling frisky tonight, dus we gaan op de voorste rij zitten, recht met onze neuzen voor het podium. Nog geen vijf minuutjes later begint de show. De een na de andere playback act wisselt zich af waarbij de ladyboys elegant dansen en over het podium zwieren. En ik ga niet liegen: ze zagen er prachtig uit! Make-up and hair on fleek! Ik was positief verrast door de speelse show die ze neerzetten. Na de show gaan we nog even op de foto met ze (waar ze je overigens 100 Baht voor vragen naderhand, dus denk er even over na of je dat wel wilt. Ik besloot het wel te doen omdat ik de show leuk vond en de ladyboys leuke interacties met ons groepje hadden. En ach... wat is nou 3 euro.)

Het nachtleven van Ao Nang

Dankzij de opzwepende muziek en de speelse show van de ladyboys heeft iedereen zin om de avond verder voort te zetten in een bar tegenover de Blue Lagoon. Ik bestel een Mojito (voor slechts 100 Baht/€2,98?!). We hebben het gezellig en naarmate de avond vordert besluiten we ook maar eens een dansje te gaan wagen. Hiervoor gaan we naar een club onder de Blue Lagoon. Echter kikte de vermoeidheid al snel in (niet zo gek na 1,5 dag geen fatsoenlijke slaap) en besluiten we rond 00:30 de avond af te sluiten door nog eventjes een patatje bij de McDonalds te halen en een tuktuk naar het hotel te nemen.

Transfer naar Koh Phi Phi

Achteraf gezien was het geen gek idee om vroeg naar huis te gaan, want in de ochtend staat onze wekker om 8:45. We hebben namelijk een transfer geboekt naar Koh Phi Phi, één van de populairste eilanden van Thailand. Koh Phi Phi staat bekend om haar prachtige stranden en het rijke nachtleven. Om 9:30 (wat uiteindelijk 09:55 werd) worden we opgehaald bij ons hostel. We worden naar de haven van Ao Nang gebracht en daar wacht ons een boottocht van 2 uur. De tickets voor de boot waren 350 Baht per persoon, dus ongeveer €10,50. Deze tickets kun je overigens bij je hostel kopen maar ook bij verschillende verkooppunten op de straten van Ao Nang.

strad koh phi phi thailand

Strand Koh Phi Phi, Thailand

De boot naar Koh Phi Phi, Thailand

De bootrit duurt ongeveer 2 uur, maar ik vond dit niet zo erg. De boot heeft een prettig tempo en je kan lekker door de raampjes naar buiten kijken naar de prachtige omgeving. Wanneer we aankomen in de haven van Koh Phi Phi maakt mijn hart een sprongetje: het is hier belachelijk mooi. Enorme rotspartijen bekleed met groene struiken en bomen en water met zeker drie verschillende kleuren blauw. Hier kan ik wel aan wennen.

Haven Koh Phi Phi Thailand

Haven Koh Phi Phi, Thailand

Hostel Blanco

De zoektocht naar ons hotel is ingezet, het kost even wat tijd voordat we doorhebben dat het pal aan het strand zit. We hebben gereserveerd via Booking.com bij het hostel “Blanco”, dit is een partyhostel waar je kan slapen voor ongeveer €5,80 per nacht. Het is een prima hostel en alles ziet er netjes uit. Het personeel ontvangt ons vriendelijk en ik zie mezelf hier wel 3 dagen doorbrengen.

Het eiland verkennen en het nachtleven

Nadat we onze spullen hebben weggezet gaan we het eiland een beetje verkennen. We hebben allemaal best wel trek, dus we ploffen neer in een tentje aan één van de straatjes van het eiland. Ik bestel ditmaal de yellow curry en ik kan je zeggen: amazing. Echt een aanrader en over het algemeen een hele goedkope optie (100-150 Baht). Wanneer we terugkomen in het hostel begrijp ik in een klap waarom het precies een partyhostel is: de muziek staat keihard en mensen zijn al aan het feesten. Er worden spelletjes gespeeld op het strand en er zijn vuurshows. Ik ga me snel klaarmaken zodat we ons kunnen laten meeslepen in wat beloofd een bijzondere avond te worden.Wanneer we één voet op het strand zetten worden we direct opgenomen in de menigte. Een jongen pakt me direct bij mijn arm en begeleidt me naar de rij voor het limbo dansen. Oh God, als dat maar goed gaat want ik ben niet bepaald lenig aangelegd. Het gaat allemaal een beetje onwennig, maar leuk is het wel. Ik ben nog niet onder de limbo door of ik krijg een gratis shotje in mijn handen gedrukt van het barpersoneel. Het gaat allemaal zo snel dat ik het niet helemaal bij kan houden, maar ik vind het eigenlijk allemaal wel grappig. Mijn twee vrienden ontspringen de dans ook niet en moeten noodgedwongen onder de limbostok door. Voor één van hen is dit met zijn 1,98m een behoorlijke uitdaging. Hierna besluiten we om het strand te verkennen, want aan alle muziek te horen zijn er nog veel meer feestjes gaande. De nacht vordert en ik heb een geweldige tijd. We dansen de hele avond en wanneer de muziek om 01:00 is afgelopen besluiten we onze bikini’s aan te trekken en een nachtelijke duik te nemen.

The next day

Omdat we niet zoveel slaap hebben gehad besluiten we de dag erna rustig aan te doen. Twee hostels naast ons is een poolparty waar we nog even gaan buurten. Het is er gezellig druk en mensen hebben het erg naar hun zin. Ondertussen hebben we een aantal leuke mensen uit Engeland ontmoet die in hetzelfde hostel slapen als wij. We besluiten de rest van de dag met hen op te trekken. Another night, another party. Dat is de slogan die ik aan Koh Phi Phi zou geven. En net zoals gister is dit feestje ook weer super leuk. We dansen tot aan onze enkels in de zee en we hebben eenfantastische tijd. Vanavond ga ik echter rustig aan doen en op tijd naar bed want we hebben morgen iets op het programma staan waar ik heel erg naar uitkijk: Phi Phi Pirate Boat trip.

Phi Phi Pirate Boat (doen!)

De tickets voor deze boattrip kochten we bij de gelijknamige bar. De boattrip kost ons 1200 Baht per persoon (€35,90) en zal langs 9 bestemmingen gaan rondom Koh Phi Phi. Daarnaast krijg je ook gratis water, koffie, thee, fruit en fried rice als avondeten. Ook mag je gebruik maken van de snorkels, duikbrillen en kajakken én maakt het personeel de hele dag foto’s die later op de Facebook terug te vinden zijn. Om 11:45 moeten we verzamelen bij de bar. Rond 12:15 lopen we gezamenlijk naar de piratenboot en om 12:30 vertrekken we richting alle bezienswaardigheden. De volgende plekken staan op het programma: Monkey Beach, Viking Cave, Pilleh Lagoon, Loh Samah Bay, Bamboo Island en Sunset Point.

boottocht thailand

Uitzicht tijdens de boottrip

Na ongeveer een kwartier komen we aan op Monkey Beach. Ik ga eerlijk met je zijn: ik vind apen doodeng. Het personeel waarschuwt ons vooraf dat de aapjes behoorlijke moodswings hebben: soms zijn ze lief maar soms kunnen ze erg agressief zijn. Ze adviseren ons om een gepaste afstand te bewaren. Ik kan niet bepaald zeggen dat ik erg gerustgesteld ben nu. Daarnaast is er nog een klein obstakel wat ik moet overwinnen: we gaan namelijk de zee inspringen vanaf het dek. De één na de ander springt het water in. Ik sta op de rand van de boot en kijk naar de zee onder me. Dit is toch zeker een sprong van 2/2,5 meter. Het duurt minstens 5 minuten voordat ik de moed heb gevonden om te springen. Aangemoedigd door een aantal gasten uit India (die zelf niet het water in springen, typisch) neem ik de sprong. Zodra ik in het water beland lach ik mezelf een beetje uit: het was stiekem best leuk en helemaal niet eng. Mijn vriendin is achter mij aan gesprongen en we zwemmen samen richting het strand. Eenmaal aangekomen op het strand zien we een stuk of 5-8 kleine aapjes. We bewaren onze afstand en ik vind het op deze manier eigenlijk wel goed te doen. Na ongeveer 20 minuten worden we met een bootje terug gebracht naar de piratenboot. De rest van de bestemmingen zijn ook prachtig. We snorkelen door het azuurblauwe water, kajakkentussen de rotsen door en we zien een prachtige zonsondergang die de lucht oranje en roze kleurt. Tijdens de zonsondergang is er nog ruimte voor een klein feestje. De groep jongens uit India leert ons de meest coole moves en aan het einde van de trip heb ik spierpijn in mijn wangen van het lachen.

zonsondergang Phi Phi Thailand

Zonsondergang Phi Phi Pirateboat

Next time…

In de volgende blog ga ik over de laatste avond op Koh Phi Phi vertellen en over (onze reis naar) Chiang Mai. Stay tuned ;-) Vind je de foto’s bij deze blog mooi en wil je meer van dit soort plaatjes zien? Volg dan @capturingmypointofview op Instagram! Via dit kanaal kun je mij ook altijd vragen stellen mocht je meer willen weten over mijn trip.

Meer blogs over Thailand lezen.

Bestemmingen

1. Home
  2. blog
  3. ao nang en koh phi phi thailand
Weflycheap logo

Mis nooit meer een topdeal!

Door je in te schrijven bevestig je dat je de nieuwsbrief van weflycheap wil ontvangen in je inbox en ga je akkoord met de voorwaarden.